dilluns, 31 de març del 2008

Més llepolies...


He buscat la imatge del Frigodedo (que m'agradava més) però no l'he trobada. Com a substitut: el Frigopie!
Recorde que quan era menuda a L'Alcúdia, el meu poble, hi havia una "paradeta" de llepolies l'ama de la qual era una dona mooolt velleta que li deien la tia Pasqualeta. Nosaltres, en eixir de l'escola, anàvem a comprar xiclets de pesseta. La tia Pasqualeta estava allà asseguda al seu tendur menjant un plat de fideus del "putxero". No sé si cada dia menjava el mateix, però només la recorde menjant aquest plat!
Els xiclets de pesseta no eren massa bons però, clar, amb cinc "duros" tenies... 25 xiclets! En morir la tia Pasqualeta, s'acabaren els xiclets de pesseta, perquè només ella en venia.
Després van venir els recreatius que, a més de llepolies, tenien màquines de videojoc (Bubble, Tetris...) però ja no era el mateix. A l'Alcúdia ja no hi ha "paradetes" però ací, a Beneixama, que és un poble molt menut (1.800) hi ha el quiosc que s'assembla prou a una "paradeta", perquè és mínim i està tot col·locat com si fóra un trencaclosques.
Quin comboi això d'escriure a moltes mans! La teua foto de "xuxes", com veus Berta, m'ha transportat a la paradeta de la meua infantesa.

2 comentaris:

Berta ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Berta ha dit...

Hola Oreto!
Quina ilu que m'ha fet veure el teu post!

Em semblava estar sentint/llegint la descripció de "la tendeta", la tenda de "xuxes" (m'agrada més la paraula "llepolies", de fet) que hi havia al costat de la meva escola on, excepte pel plat de fideus, hi havia la mateixa iaieta que a la vostra!!!

Nosaltres, en comptes dels xiclets de pela teníem, com deia a l'altre post, dos "cubalibres" per una pesseta i, imagina la de coses que feiem amb cinc duros!!

També recordo que, a l'estiu, tenia una nevereta amb un congelador d'on treia desenes de "flash" de tots els gustos (era com el bolso de la Mary Poppins però en congelador, perquè era diminut però no parava d'escopir "flashos" i esponges congelades!!). El "Flash", per cert, també el podies comprar desfet... però era una marranada amb la qual no em vaig atrevir mai!

Una abraçada!